Veranderingen in het zicht voor de blauwe zak

Vrijdag 15 december om 10u bij Fost Plus

Maandag 11 december 2017 —

Beste journalist(e),

Fost Plus nodigt u graag uit op de persconferentie die zal plaatsvinden aanstaande vrijdag 15 december van 10u tot 12u.

Tijdens deze bijeenkomst zal Fost Plus haar actieplan presenteren om de inzameling van plastic verpakkingen via de bekende blauwe zak uit te breiden. Sinds twee jaar leidt Fost Plus testprojecten bij 120 000 inwoners in zes gemeenten en, samen met de Belgen, is ze nu van plan om een volgende stap te zetten richting een circulaire economie.

De bijeenkomst zal geleid worden door Stephan Windels en William Vermeir, respectievelijk voorzitter en Managing Director van Fost Plus, in aanwezigheid van Jean Eylenbosh, voorzitter van Fevia, Dominique Michel, gedelegeerd bestuurder van Comeos en Françoise Van Tiggelen, Secretaris-Generaal van DETIC.

Met vriendelijke groeten,

Public Relations Manager Fost Plus

Praktische informatie:

• Datum: vrijdag 15 december
  • Uur: 10u tot 12u (ontvangst vanaf 9u30)
  • Adres: Fost Plus – Olympiadenlaan 2, 1140 Brussel
    (Ingang parking via de Oud-Strijderslaan op verdieping -2)
Thibault Bricteux Whyte

De vzw Fost Plus staat in voor de promotie, de coördinatie en de financiering van de selectieve inzameling, sortering en recyclage van huishoudelijk verpakkingsafval in België. Dankzij een efficiënte inzameling van glas, papier-karton en PMD recycleren we jaarlijks zo’n 680.000 ton verpakkingen, of 87,4% van de huishoudelijke verpakkingen die onze leden op de markt brengen.

Het verpakkingsbeheer is resoluut geëvolueerd naar een duurzaam materialenbeheer. We werken daarvoor nauw samen met alle betrokken partijen: gemeenten, intercommunales, ophaalbedrijven, sorteercentra, recyclagebedrijven en de burgers. Onze activiteiten worden gefinancierd door de bedrijven die verpakte producten op de Belgische markt brengen. www.fostplus.be