Fost Plus legt uit hoe je de verpakkingen van paaseieren sorteert

Sinds 1994 versnelt Fost Plus de transitie naar duurzaam verpakkingsbeheer. De burger staat centraal in een aanpak die moet vermijden dat grondstoffen afval worden. Fost Plus zet daartoe efficiënte structuren op om altijd en overal correct te sorteren, verbetert samen met 4.800 leden verpakkingsontwerp met het oog op betere recyclage en herdenkt de manier waarop we met z’n allen met materialen omgaan.

Door nauw samen te werken met burgers, bedrijven, overheden en experten recycleert Fost Plus jaarlijks 95% van de huishoudelijke verpakkingen die door de leden op de markt gebracht worden. 70 toegewijde collega’s engageren zich om gedrag te beïnvloeden zodat de impact van onze manier van produceren en consumeren op het milieu zo laag mogelijk blijft. Door duurzame materiaalketens te bouwen, draagt Fost Plus bij aan een betere samenleving en een schonere leefomgeving voor iedereen.