Jaarlijkse persconferentie 14/05: Fost Plus schetst zijn resultaten en onthult zijn nieuwe strategie, die gericht is op dynamiek, openheid en efficiëntie

Donderdag 3 mei 2018 —

Beste journalist,

Fost Plus nodigt u graag uit voor haar jaarlijkse persconferentie, die op maandag 14 mei van 11 tot 13 uur zal plaatsvinden in haar kantoren.

Tijdens deze persconferentie zullen William Vermeir, afgevaardigd bestuurder, en Stephan Windels, voorzitter, een overzicht geven van de belangrijkste cijfers van het afgelopen jaar, zoals de recyclagepercentages, de waarde van de materialen en de financiële resultaten.

Ook concrete thema’s die belangrijk zijn voor de werking van Fost Plus zullen aan bod komen, waaronder de uitbreiding van de PMD-ophaling, sorteren buitenshuis en openbare netheid.

Deze ontmoeting biedt ook de gelegenheid om de nieuwe strategie van Fost Plus te leren kennen. Deze is het resultaat van een diepgaande denkoefening en is gericht op dynamiek, openheid en efficiëntie. Fost Plus heeft immers de ambitie om met alle actoren constructief samen te werken aan een duurzaam en toekomstgericht beheer van verpakkingsmaterialen.

Het is mogelijk om interviews te houden na de presentaties. Er wordt een hapje voorzien.

Gelieve zo snel mogelijk te laten weten of u aanwezig zal zijn op de persconferentie via tb@whyte.be

Met vriendelijke groeten,

Public Relations Manager Fost Plus

Adres:​ Fost Plus – Olympiadenlaan 2, 1140 Brussel (Inrit parking via Oud-Strijderslaan op niveau -2)

Thibault Bricteux Whyte Corporate Affairs

De vzw Fost Plus staat in voor de promotie, de coördinatie en de financiering van de selectieve inzameling, sortering en recyclage van huishoudelijk verpakkingsafval in België. Dankzij een efficiënte inzameling van glas, papier-karton en PMD recycleren we jaarlijks zo’n 680.000 ton verpakkingen, of 87,4% van de huishoudelijke verpakkingen die onze leden op de markt brengen.

Het verpakkingsbeheer is resoluut geëvolueerd naar een duurzaam materialenbeheer. We werken daarvoor nauw samen met alle betrokken partijen: gemeenten, intercommunales, ophaalbedrijven, sorteercentra, recyclagebedrijven en de burgers. Onze activiteiten worden gefinancierd door de bedrijven die verpakte producten op de Belgische markt brengen. www.fostplus.be