Jaarlijkse persconferentie Fost Plus

Uitbreiding van het recyclageproces en openbare netheid als speerpunten voor het beleid van Fost Plus

Beste journalist,

Fost Plus nodigt u graag uit op haar jaarlijkse persconferentie die zal plaatsvinden aanstaande maandag 8 mei van 12u tot 14u.

Tijdens deze bijeenkomst zullen Baudoin van Eeckhout, voorzitter van Fost Plus, William Vermeir, gedelegeerd bestuurder van Fost Plus, en Johan Goossens, directeur Finances en Communication van Fost Plus, terugblikken op twee belangrijke thema’s uit 2016 die centraal staan in het beleid van Fost Plus:

• De inzameling van plastiekverpakkingen (P+MC), al meer dan een jaar getest bij 120.000 Belgen
  • De strijd tegen zwerfvuil, gevoerd door Fost Plus en haar leden in samenwerking met de regionale autoriteiten

Deze bijeenkomst biedt de gelegenheid om terug te kijken op het recyclagepercentage en de financiële resultaten die Fost Plus behaalde. Het accent zal liggen op de inzet van de bedrijfswereld die steeds belangrijker wordt.

Baudoin van Eeckhout, William Vermeir en Johan Goossens zullen na de presentaties beschikbaar zijn voor een interview. Een buffet wordt voorzien.

De twee bovengenoemde thema’s – de uitbreiding van het recyclageproces en de openbare netheid – zullen eveneens aan bod komen tijdens de jaarlijkse algemene vergadering die erna plaatsvindt en waarop u van harte uitgenodigd bent. Bij die gelegenheid worden twee ronde tafels georganiseerd met sprekers uit de administratieve, beleids-, en zakenwereld over volgende thema’s: « Recyclage van plastiekverpakkingen bij het begin van een nieuw tijdperk » en « Vervuiling, geen noodzakelijkheid ».

In bijlage vindt u de uitnodiging voor het event.

Gelieve uw aanwezigheid op de persconferentie en/of de algemene vergadering te bevestigen voor donderdag 4 mei 2017 bij [email protected].

Met vriendelijke groeten,

Public Relations Manager Fost Plus

Adres:

• Persconferentie:
    • Datum: 8 mei
    • Uur: 12u tot 14u
    • Adres: Fost Plus – Olympiadenlaan 2, 1140 Brussel

(Ingang parking via de Oud-Strijderslaan op verdieping -2)

• Algemene vergadering:
    • Datum: 8 mei
    • Uur: 15u30 tot 19u30
    • Adres: BEL (Leefmilieu Brussel) – Havenlaan 86c/3002, 1000 Brussel

Fost-Plus-Uitnodiging-Invitation--08-05-17.pdf

Thibault Bricteux

Whyte Corporate Affairs

Fost Plus vzw staat in voor de selectieve inzameling, sortering en recyclage van huishoudelijk verpakkingsafval in België. Door organisatie, financiering en communicatie geven wij een concrete invulling aan de circulaire verpakkingseconomie. Zo recycleren we jaarlijks 95% van de huishoudelijke verpakkingen die door onze leden op de markt gebracht werden, dankzij een efficiënte inzameling van glas, papier-karton en PMD.

Verpakkingsbeheer is resoluut geëvolueerd naar duurzaam materialen- en grondstoffenbeheer. We werken daarvoor nauw samen met alle betrokken partijen: bedrijven, federaties, overheden, intercommunales, inzamel-, sorteer- en recyclagepartners en de burgers. Fost Plus werd in 1994 opgericht onder impuls van de industrie en de handel en is actief in de drie gewesten. Door aan te sluiten bij het collectieve systeem van Fost Plus dragen verpakkende bedrijven bij aan het realiseren van een duurzame samenleving en een schonere leefomgeving voor iedereen. www.fostplus.be