Jaarlijkse persconferentie Fost Plus

Uitbreiding van het recyclageproces en openbare netheid als speerpunten voor het beleid van Fost Plus

Vrijdag 28 april 2017 —

Beste journalist,

Fost Plus nodigt u graag uit op haar jaarlijkse persconferentie die zal plaatsvinden aanstaande maandag 8 mei van 12u tot 14u.

Tijdens deze bijeenkomst zullen Baudoin van Eeckhout, voorzitter van Fost Plus, William Vermeir, gedelegeerd bestuurder van Fost Plus, en Johan Goossens, directeur Finances en Communication van Fost Plus, terugblikken op twee belangrijke thema’s uit 2016 die centraal staan in het beleid van Fost Plus:

• De inzameling van plastiekverpakkingen (P+MC), al meer dan een jaar getest bij 120.000 Belgen
  • De strijd tegen zwerfvuil, gevoerd door Fost Plus en haar leden in samenwerking met de regionale autoriteiten

Deze bijeenkomst biedt de gelegenheid om terug te kijken op het recyclagepercentage en de financiële resultaten die Fost Plus behaalde. Het accent zal liggen op de inzet van de bedrijfswereld die steeds belangrijker wordt.

Baudoin van Eeckhout, William Vermeir en Johan Goossens zullen na de presentaties beschikbaar zijn voor een interview. Een buffet wordt voorzien.

De twee bovengenoemde thema’s – de uitbreiding van het recyclageproces en de openbare netheid – zullen eveneens aan bod komen tijdens de jaarlijkse algemene vergadering die erna plaatsvindt en waarop u van harte uitgenodigd bent. Bij die gelegenheid worden twee ronde tafels georganiseerd met sprekers uit de administratieve, beleids-, en zakenwereld over volgende thema’s: « Recyclage van plastiekverpakkingen bij het begin van een nieuw tijdperk » en « Vervuiling, geen noodzakelijkheid ».

In bijlage vindt u de uitnodiging voor het event.

Gelieve uw aanwezigheid op de persconferentie en/of de algemene vergadering te bevestigen voor donderdag 4 mei 2017 bij tb@whyte.be.

Met vriendelijke groeten,

Public Relations Manager Fost Plus

Adres:

• Persconferentie:
    • Datum: 8 mei
    • Uur: 12u tot 14u
    • Adres: Fost Plus – Olympiadenlaan 2, 1140 Brussel

(Ingang parking via de Oud-Strijderslaan op verdieping -2)

• Algemene vergadering:
    • Datum: 8 mei
    • Uur: 15u30 tot 19u30
    • Adres: BEL (Leefmilieu Brussel) – Havenlaan 86c/3002, 1000 Brussel

Thibault Bricteux Whyte Corporate Affairs

De vzw Fost Plus staat in voor de promotie, de coördinatie en de financiering van de selectieve inzameling, sortering en recyclage van huishoudelijk verpakkingsafval in België. Dankzij een efficiënte inzameling van glas, papier-karton en PMD recycleren we jaarlijks zo’n 680.000 ton verpakkingen, of 87,4% van de huishoudelijke verpakkingen die onze leden op de markt brengen.

Het verpakkingsbeheer is resoluut geëvolueerd naar een duurzaam materialenbeheer. We werken daarvoor nauw samen met alle betrokken partijen: gemeenten, intercommunales, ophaalbedrijven, sorteercentra, recyclagebedrijven en de burgers. Onze activiteiten worden gefinancierd door de bedrijven die verpakte producten op de Belgische markt brengen. www.fostplus.be