Jaarlijkse persconferentie Fost Plus

Samen op weg naar een circulaire economie en meer openbare netheid

Beste journalist,

Fost Plus nodigt u graag uit op de persconferentie ter gelegenheid van haar jaarlijkse algemene vergadering op maandag 9 mei van 12u tot 14u.

Tijdens deze ontmoeting zullen William Vermeir, gedelegeerd bestuurder van Fost Plus, en Pierre van Hentenrijk, voorzitter van Fost Plus, enkele thema’s bespreken die kenmerkend waren voor het jaar 2015 en eveneens enkele perspectieven voor de toekomst toelichten:

• Het bedrijfsleven zet zich met man en macht in voor meer openbare netheid
  • De paarse P+MD zak, de zak van morgen?
  • Verhoogde inspanningen leiden tot meer kosten, wat zich vertaalt in hogere Groene Punt-bijdrages
  • Europa op de goede weg met producentenverantwoordelijkheid en het “Circular Economy Package”?

William Vermeir, Pierre van Hentenrijk en Youri Sloutzky (Public Relations Manager) zullen beschikbaar zijn voor interviews na de presentaties. Er wordt een buffet voorzien.

U bent eveneens van harte welkom op de academische zitting van Fost Plus, die op 9 mei, van 16u00 tot 17u30 in Wolubilis doorgaat. Serge de Gheldere, oprichter en CEO van Futureproofed en tevens de Belgische klimaatambassadeur van Al Gore, zal de huidige klimaatuitdaging en de ontwikkeling van een kringloopeconomie bespreken tijdens zijn presentatie ‘De opportuniteit van nieuwe businessmodellen om de klimaatuitdaging aan te gaan’.

Uw uitnodiging voor deze zitting vindt u als bijlage.

We vragen u vriendelijk om uw aanwezigheid op de persconferentie en/of op de academische zitting te bevestigen door te antwoorden op deze mail voor woensdag 4 mei 2016 op [email protected].

Met vriendelijke groeten,

Public Relations Manager Fost Plus

Gelegenheidsadres:

• Persconferentie:
    • Datum: 9 mei
    • Timing: 12u-14u
    • Locatie: Fost Plus - Olympiadenlaan 2, 1140 Brussel
      (Toegang tot de parking via de Oudstrijderslaan op verdieping -2)
  • Academische zitting:
    • Datum: 9 mei
    • Timing: 15u30-17u30
    • Locatie: Wolubilis, Paul-Henri Spaak Promenade 1, 1200 Brussel

Fost-Plus-Uitnodiging---Invitation-09-05-2016.pdf

Luigi Sementilli

Whyte

Sinds 1994 versnelt Fost Plus de transitie naar duurzaam verpakkingsbeheer. De burger staat centraal in een aanpak die moet vermijden dat grondstoffen afval worden. Fost Plus zet daartoe efficiënte structuren op om altijd en overal correct te sorteren, verbetert samen met 4.800 leden verpakkingsontwerp met het oog op betere recyclage en herdenkt de manier waarop we met z’n allen met materialen omgaan.

Door nauw samen te werken met burgers, bedrijven, overheden en experten recycleert Fost Plus jaarlijks 95% van de huishoudelijke verpakkingen die door de leden op de markt gebracht worden. 70 toegewijde collega’s engageren zich om gedrag te beïnvloeden zodat de impact van onze manier van produceren en consumeren op het milieu zo laag mogelijk blijft. Door duurzame materiaalketens te bouwen, draagt Fost Plus bij aan een betere samenleving en een schonere leefomgeving voor iedereen.